Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!


Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Την Κυρά Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό
Για στολίδι της φορούσαν
 στο κεφάλι της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό
Και μετρούσαν τις ημέρες
με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα,
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά!!!!!!
 

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣΚΕΣ ΜΙΑ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΗ ΜΕΡΑ



Ένα διαφορετικό πρωί μας περίμενε μέσα στο Φεβρουάριο, ένα πρωί  λευκό από χιόνι και μ’ έναν πολύ συμπαθητικό χιονάνθρωπο να μας υποδέχεται στην είσοδο του σχολείου.



 
 
Αν και λιγότεροι – λόγω του χιονιού - φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες για να ευχηθούμε : ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ!
 
 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΖΩΑ


Το κεφάλαιο της Μελέτης που αφορούσε τα ζώα, κύλισε ευχάριστα με πολλές πληροφορίες, εργασίες, ζωγραφιές και τέλος μοναδικές κατασκευές από πλαστελίνη.
Κανγκουρό με μωρό στο μάρσιπο. Νικολέτα Β.

Ταραντούλα. Σοφία Σ.
 
 
Πιγκουίνος. Χριστίνα Β.
 
 
Ποντίκι. Έλενα Λ.
 
 
Χελώνα. Άγγελος Κ. & Ντίνος Π.
 
 
Νυχτερίδα. Οδυσσέας Γ.
 
 
Πεταλούδα. Ευτυχία Χ.
 
 
Τίγρης. Γιάννης Τζ.
 
 
 
Τζάγκουαρ με φίδι. Πέτρος Μ. & Κωστής Π.
 
 
 
Φίδι. Λεωνίδας Α.
 
 
 
Φάλαινα με φαλαινάκι. Ευτυχία Χ.
 
 
Ελέφαντας. Αλέξανδρος Κ.
 

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ


Στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας ‘’ΣΥΣΚΕΥΕΣ’’ της ΣΤ’ τάξης τα παιδιά παρουσίασαν τις δικές τους εργασίες για την εξέλιξη των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αφού πρώτα αναζήτησαν από διάφορες πηγές τις πληροφορίες που χρειάστηκαν για να τις ολοκληρώσουν.

Εντυπωσιαστήκαμε από το πόσο πολύ έχει αλλάξει ο σχεδιασμός, το μέγεθος αλλά και ο τρόπος λειτουργίας των ηλεκτρικών αλλά και των ηλεκτρονικών συσκευών που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.
 
Η εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έχει επιτρέψει την δημιουργία μιας νέας γενιάς  ηλεκτρονικών συσκευών. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας συσκευών όπως είναι το ραδιόφωνο, η τηλεόραση και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, είναι ότι διαθέτουν ελάχιστο όγκο και βάρος, ενσωματώνουν ισχυρότατους επεξεργαστές , ενώ μεταφέρονται ιδιαίτερα εύκολα.
 
Διαπιστώσαμε πως οι ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού μας, όπως το ψυγείο ή η ηλεκτρική κουζίνα δεν έχουν μικρύνει σε μέγεθος και σε όγκο αλλά λειτουργούν πλέον αυτόματα και κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην καταναλώνουν πολύ ενέργεια.

 

Αφού παρουσιάστηκαν οι εργασίες της κάθε ομάδας, ακούσαμε  το ‘’ΣΙΔΕΡΟΜΑΣΑ’’ από τα τραγούδια της Λιλιπούπολης και τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους ΣΙΔΕΡΟΜΑΣΑ με ανακυκλώσιμα υλικά που μαζεύουμε στην τάξη στο πλαίσιο της δράσης μας για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
 
 

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ

Στο πλαίσιο της δράσεών μας για την πρόληψη της βίας στο σχολείο, καλέσαμε στις 3 Φεβρουαρίου τον Αντώνη Μπέρτο ιδρυτικό μέλος της ΑΕΡΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ , ψυχολόγο και εμψυχωτή με συνεχόμενη εμπειρία στα εκπαιδευτικά προγράμματα και με επιμόρφωση στην «Επικοινωνία Δίχως Βία» (ΕΔΒ) για να μας μιλήσει για την υγιή επικοινωνία και τα συναισθήματα.

H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις ανάγκες του σήμερα των σχολείων της χώρας μας. Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα "Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία" (2011-2012) που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
 
Κεντρική ιδέα της ομάδας είναι ότι η υγιής επικοινωνία (στην σχολική τάξη, μέσα στην οικογένεια, ανάμεσα σε φίλους, αλλά και όπου χρειάζεται συνύπαρξη) μαθαίνεται.

 
 
Το πρόγραμμα που δουλέψαμε στην τάξη περιλάμβανε τις ενότητες:
Μαθαίνουμε για τα 4 βήματα της Επικοινωνίας

1. Βλέπω και ακούω προσεκτικά, χωρίς να κρίνω!
2. Λέω τι νιώθω.
3.Βρίσκω τι έχω ανάγκη εγώ και ρωτώ τι ανάγκη έχει κι ο άλλος.
4.Πώς το ζητάω, αυτό που έχω ανάγκη;

 
 
Ο κόσμος των Συναισθημάτων
Τι εκφράσεις παίρνει το πρόσωπο μου, όταν νιώθω χαρά; Όταν νιώθω θυμό πώς είναι η στάση του σώματός μου; Πώς περπατώ όταν είμαι λυπημένος; Πώς νιώθω αυτή τη στιγμή; Μπορώ να το πώ;

 
 
Η φωνή της καμηλοπάρδαλης και του τσακαλιού
Πώς ζητάω αυτό που έχω ανάγκη; Χρησιμοποιώ τη φωνή του τσακαλιού, που μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει σε μένα και τους άλλους;

 

 
Ή μπορώ να μάθω τη γλώσσα της καμηλοπάρδαλης, που είναι η γλώσσα της καρδιάς, η γλώσσα που μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Μπορούμε εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας, με τη φωνή της καμηλοπάρδαλης να έρθουμε κοντά στους άλλους;

 

Συνεργαστήκαμε, συζητήσαμε, δουλέψαμε στις ομάδες μας και καταγράψαμε τις ιδέες μας.

Και αποτυπώσαμε με τη βοήθεια του εμψυχωτή μας τα 4 βήματα της Επικοινωνίας Δίχως Βία που θα εντάξουμε και στο Συμβόλαιο της Τάξης μας.
 

ΚΟΨΑΜΕ ΤΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ!


Στις 22 Ιανουαρίου κόψαμε τη βασιλόπιτα της τάξης μας, που ετοίμασε με πολύ αγάπη αλλά και μεγάλη τέχνη η μαμά του Λεωνίδα Α.

Το φλουρί κέρδισε ο Γιάννης Τζ. και όλα τα παιδιά του ευχήθηκαν να είναι πάντα τυχερός.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!

‘’ΜΙΛΗΣΕ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ’’


ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Στις 15 Ιανουαρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ψυχολόγος κύριος Παύλος Σαλίχος, που εργάζεται εθελοντικά στο Χαμόγελο του Παιδιού, ο οποίος μέσα από ένα βιωματικό πρόγραμμα μας μίλησε για τη σχολική βία και πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε. Το εργαστήρι έγινε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας και εντάσσεται στο πλαίσιο των προγραμμάτων πρόληψης κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας.

Το εργαστήρι διήρκεσε δύο ώρες και συμμετείχαν σε αυτό η Ε’ και η ΣΤ’ Τάξεις του σχολείου μας. Οι πληροφορίες που μας δόθηκαν μας βοήθησαν να κατανοήσουμε σε βάθος το πρόβλημα της βίας στο σχολείο, τα αίτια αυτού του φαινομένου και κυρίως να καταλάβουμε πως μιλώντας για το πρόβλημα αυτό βοηθάμε στην αποτελεσματικότερη καταπολέμησή του.

Το 2009 συστάθηκε και οργανώθηκε στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών, με στόχο την ενημέρωση του κοινού για σοβαρά θέματα που αφορούν τα παιδιά και στα οποία ο Οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» έχει σημαντικότατη εμπειρία. Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί αλλά και Εκπαιδευτικοί του Συλλόγου μας πραγματοποιούν επισκέψεις σε σχολεία όλης της Ελλάδας και πραγματοποιούν ομιλίες με κοινό Μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, Εκπαιδευτικούς, Γονείς και Κηδεμόνες.

Σκοπός των ομιλιών, οι οποίες βασίζονται στο μοντέλο της διαδραστικής επικοινωνίας με απλά και κατανοητά για τα παιδιά λόγια, είναι:
Η επισήμανση βασικών ενδείξεων για την κακοποίηση
Η ουσιαστική κατανόηση του φαινόμενου
Η διαχείριση των συναισθημάτων που προκαλούνται
Η ανάπτυξη βασικών συμπεριφορών / ασπίδα απέναντι στους κινδύνους
Η ενημέρωση για το που και πως μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια

Η Γραμμή SOS 1056 λειτούργησε για πρώτη φορά το 1997. Βασικός σκοπός της γραμμής είναι η προστασία και η προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Το Μάιο του 2007 αναγνωρίστηκε από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ως Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά.
Λειτουργεί ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ σε εικοσιτετράωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα και η κλήση είναι δωρεάν από καρτοτηλέφωνα και κινητά. Στελεχώνεται από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους κι όλες οι τηλεφωνικές συνομιλίες είναι απόρρητες και ΔΕΝ καταγράφονται.

Αξίζει και πρέπει να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Χαμόγελου του Παιδιού: http://www.hamogelo.gr/

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ


Έχοντας γυρίσει με τη νέα χρονιά στο σχολείο και μετά από ένα μπαράζ επαναληπτικών τεστ και εργασιών τις μέρες που ακολούθησαν την επιστροφή μας, αποφασίσαμε να χαλαρώσουμε για μια ώρα με ένα ‘’γεύμα εργασίας’’ που ετοίμασαν οι μαμάδες..και οι γιαγιάδες στο σπίτι και που προγραμματίσαμε για την πρώτη ώρα της Παρασκευής 16 Ιανουαρίου. Εκεί που όλα εξελίσσονταν εξαιρετικά, νιώσαμε μια πολύ ισχυρή σεισμική δόνηση βλέποντας τα ποτήρια και τα πιάτα μας να χοροπηδούν μπροστά στα μάτια μας.
Παρότι δεν είχαμε προσκαλέσει τον Εγκέλαδο στο γεύμα μας, ΔΕΝ ΤΑ ΧΑΣΑΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ. Εφαρμόσαμε ακριβώς ότι έχουμε διδαχτεί στις ΑΣΚΗΣΕΙΣ για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων και με ασφάλεια και οργανωμένα κατεβήκαμε στην αυλή. Μετά από αρκετή ώρα και αφού νιώσαμε ασφαλείς αλλά και πεινασμένοι, η δασκάλα μας έφερε αυτά που είχαμε ετοιμάσει και συνεχίσαμε μετατρέποντας το ‘’γεύμα εργασίας’’, σε πικ νικ στην αυλή.

Συζητήσαμε για τη χρησιμότητα της προετοιμασίας σε τέτοιες καταστάσεις, αξιολογήσαμε τις ενέργειες που κάναμε και καταλήξαμε πως το σημαντικότερο είναι να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας ώστε με οργανωμένο τρόπο να απομακρυνθούμε από το κτίριο.


 

 
 
Στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας μπορείτε να βρείτε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για μαθητές: ΟΑΣΠ ΜΑΘΗΤΕΣ και ένα παιχνίδι όπου παίζοντας μαθαίνουμε για τους σεισμούς: ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ.